IX Międzynarodowa Konferencja Daltońska
IX Międzynarodowa Konferencja Daltońska
IX Międzynarodowa Konferencja Daltońska IX Dalton International Conference on-line
13-14 listopada 2020/ November 13-14, 2020
Horyzonty współpracy/ Horizons of cooperation
Sesja plenarna/ Plenary session /14.00 – 19.30/
13.45 – 14.00 Logowanie uczestników/Login of participants
14.00 – 14.10 Otwarcie konferencji/ Opening of the conference
14.10 – 14.40 Sharing Dalton reality – Roel Röhner, Dalton International Holandia
14.40 – 15.00 Warunki sprzyjające rozwojowi współpracy w klasach 4-6 szkoły podstawowej/ Conditions conducive to the development of cooperation in grades 4-6 of the primary school/ – prof. dr hab. Maria Deptuła, Uniwersytet im. Kazimierza Wielkiego w Bydgoszczy
15.00- 15.20 Dobre praktyki- Szkoła Daltońska w Shenshen, Chiny/ Presentation of Dalton School in China
15.20 – 15.40 Budowanie wspólnoty edukacyjnej. Stare problemy, nowe wyzwania/ Building an educational community. Old problems, new challenges / – prof. UAM dr hab. Waldemar Segiet Uniwersytet im. A. Mickiewicza w Poznaniu
15.40 – 16.00 Dobre praktyki- Szkoła Daltońska w Izmirze, Turcja/ Presentation of Dalton School in Turkey
16.00 – 16.20 Dobre praktyki – Szkoła Daltońska w Czeskiej Republice/ Presentation of Dalton School in Czech Republic
16.20 – 17.00 Przerwa/ Break
17.00 – 17.20 Technologie informacyjno-komunikacyjne w edukacji jako narzędzia współpracy i budowania relacji / ICT in ecucation as a tool for cooperation and relationship building/ – prof. UAM dr hab. Natalia Walter Uniwersytet im. A. Mickiewicza w Poznaniu
17.20 – 17.40 Dobre praktyki – Szkoła Daltońska w Niemczech/ Presentation of Dalton School in Germany
17.40 – 18.00 Współpraca rówieśnicza jako metoda wsparcia prorozwojowego -perspektywa badawcza/ Peer cooperation as a method of support for pro–development-research perspective/ – prof. UAM dr hab. Renata Michalak Uniwersytet im. A. Mickiewicza w Poznaniu
18.00 – 18.20 Dobre praktyki – Szkoła Daltońska Wenzhou, Chiny/ Presentation of Dalton School in Wenzhou
18.20 – 18.40 Jak zbudować zwinną, współpracującą organizację- co wspiera a co wprowadza dysfunkcje/ How to build an agile, cooperative organization- which factors support and which introduces dysfunctions/ – Jarosław Durszewicz, Justyna Cholewińska
18.40 – 19.00 Dobre praktyki – Szkoła Daltońska w Austrii/ Presentation of Dalton School in Austria
19.00 – 19.30 Wręczenie certyfikatów placówek daltońskich, wręczenie nagród “Laur Mistrza Edukacji Daltońskiej”, zakończenie sesji plenarnej/ Closing ceremony
14 listopada 2020/ November 14, 2020
Warsztaty/Workshops:
10.00- 11.30
- „Wspólne doświadczanie innowacyjnego Study Lab Plan w Wenzhou Dalton Elementary School” (warsztat w jęz. angielskim)/ “Shared Experience of innovative Study Lab Plan in Wenzhou Dalton Elementary School” (workshop in English) – dr Agata Sowińska, Dalton International/ Sophie Pan, Associate Director of Academic Center/ Marcy Yu, Associate Director of Professional Development Center Wenzhou Dalton Elementary School
- Współpraca- techniki dr Spencera Kagana (warsztat w j.ang -tłumaczony)/ Cooperative learning techniques by Dr. Spencer Kagan (workshop in English – translated) – Paul Bruijn, Dalton International Holandia
- Jak być ze sobą offline aby przenieść wartości do online/ How to be offline with each other to transfer values to online/ – Wojciech Gawlik EDU-klaster
12.00 – 13.30
- Współpraca drogą do porozumienia – praktyczne sposoby jak skierować konflikt na współpracę/ Cooperation the way to an agreement – practical ways how to direct conflict to cooperation – Katarzyna Dworaczyk
- Od współpracy do nauki/ From cooperation to science – Wojciech Gawlik EDU-klaster
- Wpływ więzi na funkcjonowanie i sukces edukacyjny ucznia/ Impact of ties on the functioning and educational success of the student/ – Joanna Flis
14.00 – 15.30
- Eduscrum jako forma efektywnej współpracy uczniów/ Eduscrum as a form of effective cooperation of students/ – Marta Orbitowska, Paulina Orbitowska-Fernandez
- Jak efektywnie zorganizować współpracę nauczycieli w zwinnych zespołach scrumowych/ How to effectively organize the cooperation of teachers in agile scrum teams/ – Jarosław Durszewicz, Justyna Cholewińska
- Współpraca- techniki dr Spencera Kagana (warsztat tylko w j.angielskim)/ Cooperative learning techniques by Dr. Spencer Kagan (workshop in English) – Paul Bruijn, Dalton International Holandia
16.00- 17.30
- Wizyta studyjna online w Przedszkolu nr 31 w Warszawie i Przedszkolu Publicznym nr 16 w Ostrowcu Świętokrzyskim/ Study visit in Dalton Kindergarten (online)
- Wizyta studyjna online w Szkole Podstawowej w Pudliszkach/ Study visit in Dalton School (online)
Uczestnicy mogą wybrać 2 różne warsztaty. Prosimy zwrócić uwagę, że niektóre warsztaty odbywają się równocześnie w tym samym czasie, a dwa warsztaty odbywają się wyłącznie w języku angielskim.
Komitet organizacyjny/ Conference organizing committee:
Przewodnicząca: Katarzyna Dryjas
Prof. dr hab. Renata Michalak
Roel Röhner
dr Agata Sowińska
Elżbieta Misiorna
Anna Wróbel
Agata Juljańska
Kamila Szymańska
Teresa Grad
Katarzyna Małek
Komitet naukowy/ Scientific Committee:
Przewodnicząca: prof. dr hab. Renata Michalak
Roel Röhner
dr Agata Sowińska
Katarzyna Dryjas
Anna Wróbel
Agata Juljańska Kamila Szymańska