Dalton Polskie Stowarzyszenie
Edukacja według planu daltońskiego
  • Placówki
    • Placówki członkowskie
    • Placówki nominowane
    • Certyfikacja
  • Aktualności
    • Szkolenia
    • Publikacje
    • Konkursy
    • Wydarzenia
  • Zarząd
  • Statut
  • Patronat
  • Kontakt
0
Your cart is empty. Go to Shop.
26 listopada 2018

Relacja z międzynarodowej konferencji daltońskiej

Aktualności, Wydarzenia

Relacja z międzynarodowej konferencji daltońskiej „Celuj w refleksję! Refleksja – początek czy koniec procesu edukacyjnego?”

12 listopada 2018 r. w Koszalinie odbyła się jak co roku, jesienna konferencja organizowana przez Polskie Stowarzyszeni Dalton. Tym razem konferencja miała szerszy zasięg międzynarodowy, ponieważ goście zagraniczni byli nie tylko wykładowcami ale i odbiorcami konferencji. W wydarzeniu uczestniczyli wykładowcy wyższych uczelni, dyrektorzy i nauczyciele szkół i przedszkoli z całej Polski, przedstawiciele Dalton International z Holandii oraz grupa pedagogów z Chin z Shenzhen Dalton Xinhua School. Konferencja pod patronatem Zachodniopomorskiego Kuratora Oświaty i Prezydenta Miasta Koszalina zorganizowana została we współpracy z Politechniką Koszalińską. Organizatorzy tradycyjnie zaproponowali uczestnikom wizyty studyjne w placówkach daltońskich oraz część plenarną i warsztatową. Bardzo miłym akcentem poprzedzającym merytoryczną część konferencji był powitalny  występ  artystyczny   nauczycieli   z   Przedszkola nr 34 w Koszalinie oraz dzieci z Przedszkola nr 8 w Koszalinie.

Temat konferencji „Celuj w refleksję! Refleksja – początek czy koniec procesu edukacyjnego?” był inspirującym wyzwaniem zarówno dla prelegentów jak i dla uczestników spotkania. W części plenarnej  jako reprezentanci Dalton International wystąpili Roel Rohner oraz Paul Bruijn. Wystąpienia obydwu panów wywołały duże zainteresowanie wśród uczestników konferencji. Roel Rohner w swojej prezentacji „Jak chronić fundamentalne wartości Planu Daltońskiego odwołał się do historii rozwoju Planu Daltońskiego w Polsce i przypomniał filary edukacji daltońskiej w kontekście zmiany. Teoretyczną stronę problematyki, w swoim wykładzie „Refleksja strategią w rozwoju ucznia i nauczyciela w nauczaniu” omówiła prof. nadzw. dr hab. Renata Michalak z Uniwersytetu im. Adama Mickiewicza w Poznaniu. Natomiast praktyczne propozycje rozwiązań usłyszeli uczestnicy konferencji podczas wykładu prof.. nadzw. dr hab. Tadeusza Hucińskiego z Politechniki Koszalińskiej „Autorytet nauczyciela w komunikacji z dzieckiem i rodzicami w aspekcie aktywności fizycznej”. Część plenarną zakończyło wystąpienie na temat edukacji daltońskiej w Chinach, zaprezentowane przez Lianheng Mei z Shenzhen Dalton Xinhua School. W części warsztatowej konferencji prelegenci uzupełnili swoje rozważania zasygnalizowane podczas wykładów plenarnych. Paul Bruijn wyjaśnił różnicę między ewaluacją a refleksją, natomiast  prof. dr hab. Tadeusz Huciński razem z Tomaszem Wilczewskim pokazali jak budować autorytet nauczyciela w komunikacji z dzieckiem i rodzicami. Dużym zainteresowaniem cieszyły się również praktyczne zajęcia n/t Mediacja o komunikacji w cieniu agresji prowadzone przez Tomasza Parafiniuka z Politechniki Koszalińskiej oraz Jak możemy być częścią rozwiązania, zamiast częścią konfliktu, prowadzone przez Katarzynę Dworaczyk. Kolejne dwa warsztaty zostały skierowane do kadry zarządzającej i liderów zespołów rad pedagogicznych. Była to kontynuacja ubiegłorocznego spotkania z ciekawą i nowatorską metodą zarządzania SCRUM, który pod kątem placówek przedszkolnych przygotowała  Justyna Cholewińska, dyrektorka Prywatnego Dwujęzycznego Przedszkola „Motylek” w Lublinie. Drugi warsztat przygotowany przez Dorotę Czerwonkę, konsultanta i szkoleniowca skierowany do liderów poruszał problemy przywództwa edukacyjnego w placówce daltońskiej. W ofercie konferencji znalazł się również warsztat dla nauczycieli języka angielskiego. Spotkanie na temat innowacyjnego nauczania języka angielskiego w placówkach daltońskich poprowadziła dr Agata Sowińska, współtwórczyni międzynarodowego zespołu badawczego Research Platform Dalton International oraz Apple Ka dyrektorka działu języków obcych w Schenzhen w Chinach. Jak co roku niezwykle ważnym elementem konferencji były wizyty w placówkach daltońskich. Uczestnicy mieli możliwość zapoznania się  z Przedszkolem nr 8 im. Janusza Korczaka i Przedszkolem nr 34  w Koszalinie oraz Przedszkolem Miejskim nr 2 im. Wandy Chotomskiej i Przedszkolem Miejskie Nr 8 im. Jana Brzechwy w Kołobrzegu.

Podczas zakończenia konferencji odbyło się uroczyste wręczenie certyfikatów placówkom, które uzyskały tytuł Przedszkole Daltońskie. W tym roku certyfikat otrzymało: Przedszkole nr 134 w Poznaniu, Przedszkole nr 28 w Bydgoszczy, Przedszkole nr 2 i Przedszkole nr 8 w Kołobrzegu, Akademia Junior w Koninie, Przedszkole nr 240 w Warszawie, Przedszkole nr 43 i Przedszkole nr 51 w Gdańsku. Certyfikaty w ramach recertyfikacji uzyskały: Przedszkole nr 8 i Przedszkole nr 34 w Koszalinie.

Ta doroczna konferencja daltońska zagościła już na stałe w kalendarzu Polskiego Stowarzyszenia Dalton. W tym roku zgromadziła ponad 200 uczestników i stała się  prawdziwą platformą wymiany doświadczeń. Nieocenione są także dyskusje i rozmowy kuluarowe, co pozwala na budowanie wzajemnych relacji w środowisku nauczycieli placówek daltońskich. Wspólnie tworzymy coraz szersze grono zmieniając jakość edukacji.

Anna Wróbel

Międzynarodowy Kongres Edukacji Daltońskiej w Deventer Dlaczego Plan Daltoński pojawił się w Przedszkolu Publicznym Nr 12 we Włocławku

Related Posts

13

Publikacje, Wydarzenia

Pedagogika planu daltońskiego w grupie dzieci 3-letnich w Przedszkolu w Szubinie

dalton-szubin-04

Aktualności, Publikacje

Super daltoński przedszkolak bawi się w Szubinie

kalendarz-plan-daltonski

Aktualności, Publikacje

Dlaczego Plan Daltoński pojawił się w Przedszkolu Publicznym Nr 12 we Włocławku

Szukaj

Ostatnie publikacje

  • Pedagogika planu daltońskiego w grupie dzieci 3-letnich w Przedszkolu w Szubinie
  • Super daltoński przedszkolak bawi się w Szubinie
  • Dlaczego Plan Daltoński pojawił się w Przedszkolu Publicznym Nr 12 we Włocławku

Wydarzenia

  • Pedagogika planu daltońskiego w grupie dzieci 3-letnich w Przedszkolu w Szubinie
  • Relacja z międzynarodowej konferencji daltońskiej
  • Międzynarodowy Kongres Edukacji Daltońskiej w Deventer

Konkursy

  • Podsumowanie konkursu fotograficznego
  • Wyniki konkursu na instrukcję czynnościową
  • Rozstrzygnięcie konkursu “Wielkie małych kucharzenie”

Kontakt

tel: 41 262 09 76
kom: 796 499 123
email: dalton.polska@onet.pl

Dalton Polskie Stowarzyszenie

Informacje

  • Certyfikacja Szkół Daltońskich w Polsce
  • Deklaracja czlonkowska
  • Konsultanci
  • Partnerzy
  • Polityka Prywatności i Cookies
  • Ochrona danych osobowych

Ciekawe strony

  • Blog Roela Rohnera
  • Przedszkolne ABC
  • Pomoce dedykowane do edukacji daltońskiej
  • Dalton International Research Platform
  • International Dalton Consultancy

Materiały

  • Warsztaty
  • Publikacje
  • Wydarzenia
  • Szkolenia

Polskie Stowarzyszenie DALTON

os. Pułanki 6
27-400 Ostrowiec Świętokrzyski
tel: 796 499 123
e-mail: dalton.polska@onet.pl

Projekt i wykonanie uKONTENTowani.pl

Używamy plików cookie, aby zapewnić najlepszą jakość na naszej stronie internetowej. Więcej informacji o plikach cookie, z których korzystamy, lub o ich wyłączeniu

ustawienia.

Przegląd prywatności

Ta strona korzysta z plików cookie, abyśmy mogli zapewnić Ci najlepszą możliwą obsługę. Informacje o plikach cookie są przechowywane w przeglądarce użytkownika i służą do wykonywania funkcji, takich jak rozpoznawanie użytkownika po powrocie do naszej witryny i pomaganie naszemu zespołowi w zrozumieniu, które sekcje witryny są dla niego najbardziej interesujące i użyteczne.

Możesz dostosować wszystkie ustawienia plików cookie, przeglądając karty po lewej stronie.

Wymagane pliki cookie

Wymagane pliki cookie powinny być włączone przez cały czas, abyśmy mogli zapisać preferencje dotyczące ustawień plików cookie.

Jeśli wyłączysz ten plik cookie, nie będziemy mogli zapisać twoich preferencji. Oznacza to, że za każdym razem, gdy odwiedzasz tę stronę, musisz ponownie włączyć lub wyłączyć pliki cookie.

Pliki cookie innych firm

Ta strona korzysta z Google Analytics do zbierania anonimowych informacji, takich jak liczba odwiedzających witrynę i najbardziej popularne strony.

Utrzymanie tego pliku cookie pomaga nam ulepszać naszą stronę internetową.

Proszę włączyć Najpierw niezbędne pliki cookie, abyśmy mogli zapisać Twoje preferencje!

Polityka Prywatności i Cookie

Więcej informacji o polityce prywatności