Plan daltońskich w szkole średniej
Filozofia daltońskich szkół średnich na świecie. Od teorii do praktyki. Warsztat skierowany dla nauczycieli szkół średnich oraz nauczycieli przedmiotów w klasach 4-8 szkoły podstawowej. W skład warsztatu wchodzą, trzy tematy z poniższych, do wyboru przez grupę warsztatową.
Warsztat 3 godzinny
- Czym jest niezależne uczenie się i jakie są korzyści dla ucznia?
- Jak niezależne uczenie się jest postrzegane przez nauczycieli?
- Kluczowe elementy niezależnego uczenia się
- Jakich umiejętności potrzebuje uczeń?
- W jaki sposób nauczyciel może promować niezależne uczenie się?
- W jaki sposób szkoły mogą promować niezależne uczenie się?
- Jak nauczyć uczniów technik kreatywnego i innowacyjnego myślenia?
W programie:- jak dopsaować materiał do różnych stylów uczenia się młodzieży?
- jak wdrażać wielorakie inteligencje w praktyce
- jak wdrażać naukę poprzez implementację Taksonomii Bloom’a
- Nauka pracy zespołowej, praktyczne I teoretyczne rozwiązania pracy zespołowej na podstawie technik Kagan’a
- Quiet: The Power of Introverts in a World That Can’t Stop Talking, analiza technik nauki introwertyków, na podstawie badań oraz praktycznych rozwiązań w ujęciu m.in. Susan Cane.
- Wybrane techniki pracy z dzieckiem introwertycznym m.in. Shelly Kankle (narzędzia pracy, sposoby motywacji)
- Metody uczenia zespołowego na podstawie analizy technik Kagan’a, szeroko rozpowszechnionych w daltońskich szkołach średnich w Holandii.
- Nauka pracy zespołowej w szkole średniej w ujęciu praktycznym (praktyczne rozwiązania nauki zespołowej)
- Struktury nauczania zespołowego
- Role w zespołach uczniowskich
- Pięć kluczowych etapów implementacji nauczania zespołowego
- Przewodnik dla nauczyciela jak rozwijać techniki współpracy wśród uczniów
- Opis typowych problemów pojawiających się podczas stosowania technik współpracy oraz sposoby ich rozwiązania.
- Jak sprawić, aby uczniowie stali się „właścicielami procesu uczenia się?”
- techniki nauczania rozwijania wśród uczniów odpowiedzialności
- strategie uczenia wychowanka niezależności
- samoocena
- zindywidualizowane techniki instrukcji
- nauka dokonywania wyborów
- zaangażowanie procesu refleksji i ewaluacj
- Raportowanie wyników i portfolio
- samoocena
- refleksja nad własną pracą
- proces daltoński w procesie samooceny i wydajności
- portfolio ucznia
- portfolio nauczyciela