Skip to content

Konkurs Laur Mistrza Edukacji Daltońskiej

Laureaci II edycji konkursu

Bojek J.

JOANNA BOJEK

Nauczyciel dyplomowany z 39 letnim stażem pracy. Koordynator edukacji daltońskiej w Przedszkolu Publicznym nr 16 Kolorowa Akademia w Ostrowcu Świętokrzyskim, jednym z dwóch pierwszych przedszkoli daltońskich w Polsce. Jedna z pierwszy nauczycielek wdrażających Plan Daltoński na poziomie edukacji przedszkolnej w naszym kraju. Twórcza i wrażliwa, kochana przez dzieci. Kreatywna w tworzeniu przestrzeni do edukacji. Z powodzeniem przekuła ideę Helen Parkhurst na  praktykę pedagogiczną, wypracowując najlepsze rozwiązania i dostosowują je do polskiego systemu edukacyjnego wychowania przedszkolnego.

J.KUrak 1

JOANNA KURAK

Dyplomowany nauczyciel wychowania przedszkolnego z 33 letnim stażem pracy. Koordynator edukacji daltońskiej w Przedszkolu nr 31 im. Zdzisława Witwickiego w Warszawie oraz członek Komisji Rewizyjnej w Polskim Stowarzyszeniu Dalton.  Kreatywna i pomysłowa w tworzeniu niestandardowych narzędzi pracy oraz w sposobie przekazywania wiedzy. Empatyczna i wrażliwa, łatwo wyraża swoje uczucia co pozwala na swobodne i otwarte komunikowanie się, dzięki czemu dzieci bawią się i uczą w ciepłej atmosferze, opartej na obustronnym zaufaniu. Artystyczna dusza mająca wiele pasji i zainteresowań, z których największym jest rękodzieło. Charytatywnie prowadzi warsztaty  ”Mama z pasją”, na których uczy filcować rękawiczki i kapelusze, projektować biżuterię oraz przywraca drugie życie starym przedmiotom metodą decupage. Pasjonatka górskich wycieczek, miłośniczka tańca i akrobatycznych pokazów lotniczych.

EWa majewska gocek

EWA MAJEWSKA-GOCEK
                                                     

Absolwentka pedagogiki przedszkolnej i wczesnoszkolnej oraz pedagogiki szkolnej z socjoterapią i terapią pedagogiczną. Nauczycielka Szkoły Podstawowej nr 1 z Oddziałami Integracyjnymi im. Bolesława Chrobrego w Kołobrzegu.  Była koordynator wdrażania koncepcji Planu Daltońskiego w Przedszkolu nr 8 w Kołobrzegu.
Inspiratorka i entuzjastka koncepcji Planu Daltońskiego. W swojej codziennej pracy kieruje się zasadą indywidualizacji oraz pracy w zespołach zadaniowych, ukierunkowanych na współpracę i samoocenę dziecka. Uważa, że prawidłowy rozwój dziecka zaczyna się od refleksji nad jego świadomym procesem edukacji.

Justyna Majewska

JUSTYNA MAJEWSKA

Od 11 lat pracuje w Przedszkolu nr 8 im. Janusza Korczaka w Koszalinie.  Ukończyła studia podyplomowe  na kierunku – edukacja  wczesnoszkolna i przedszkolna oraz  przygotowanie metodyczno- pedagogiczne do  nauczania języka angielskiego. Prywatnie jest  szczęśliwą mężatką i mamą dwójki dzieci. Praca z dziećmi sprawia jej ogromną satysfakcję i codziennie przynosi nowe doświadczenia. Lubi poszukiwać nowości edukacyjnych i niestandardowych form nauczania.  Bardzo podobają jej się słowa Beaty Pawilkowskiej,  którymi kieruje się w  swoich działaniach dydaktyczno- wychowawczych: ,, Nie dawaj dzieciom gwiazdki z nieba, pozwól im nauczyć się latać, wtedy zobaczą , że za tym pierwszy niebem jest następne, a im mocnej będą musiały napracować się żeby tam dolecieć , tym większa będzie ich radość po dotarciu do celu …”

Laureaci I edycji konkursu

Pyrzyńska

Katarzyna Pyrzyńska

nauczycielka w Przedszkolu Daltońskim nr 34 w Koszalinie, nauczyciel mianowany, nauczyciel akademicki, lektor języka niemieckiego, konsultantka PSD. 

Zafascynowana koncepcją daltońską od samego początku drogi zawodowej. Z wielką przyjemnością zaraża innych nauczycieli pedagogiką planu daltońskiego, cały czas poszukuje nowych wiadomości i doświadczeń w tym zakresie. 

katarzyna malek

Katarzyna Małek

Absolwentka filologii polskiej, terapeutka dysleksji rozwojowej, dyplomowana nauczycielka wychowania przedszkolnego. Pracuje w Przedszkolu nr 43 w Lublinie, gdzie od 2011 roku koordynuje działania wg koncepcji Helen Parkhurst. Entuzjastka alternatywnych metod pracy, proces edukacyjny opiera na zabawie, kierując się potrzebami i naturalnymi predyspozycjami dzieci. Konsultantka Polskiego Stowarzyszenia Dalton. Z zaangażowaniem dzieli się swoimi doświadczeniami w zakresie pedagogiki planu daltońskiego, nie tylko w środowisku lokalnym. Prywatnie zaczytana w thrillerach medycznych mama dwóch dorosłych córek.