Nauczyciel mianowany w Szkole Podstawowej Kornelówka - Przystań w Łodzi, która jest w procesie certyfikacji i stara się o certyfikat Szkoły Daltońskiej. W czasie swej 7-letniej nauczycielskiej przygody zgłębia, poszukuje, próbuje idei i rozwiązań najlepszych dla swoich uczniów. Na tej drodze trafiła na Plan Daltoński, który zamknął w jasnych ramach jej oddziaływania. Tak organizuje proces dydaktyczny, by dzieci samodzielnie dochodziły do wiedzy i przejmowały odpowiedzialność za swoje wybory i decyzje. Uczy jak współdziałać i wyciągać wnioski. Jest drogowskazem i świadomym obserwatorem dostosowującym działania do indywidualnych potrzeb dzieci. To je stawia w centrum procesu. Lubi porządek, dobrą organizację i systematyczność, dlatego przygotowana przez nią przestrzeń jest bezpiecznym i motywującym otoczeniem dla dzieci. W wolnych chwilach fotografując uwiecznia piękne widoki i momenty.
Od 12 lat jest nauczycielką. W chwili obecnej odbywa staż na nauczyciela dyplomowanego. Początkowo pracowałam w szkole podstawowej jako nauczyciel świetlicy, następnie jako nauczyciel edukacji wczesnoszkolnej. Po 9 latach zrezygnowała z pracy w szkole. Obecnie pracuje w Przedszkolu Publicznym nr 4 im. Jana Brzechwy w Skarżysku-Kamiennej w grupie 5-latków. Praca w przedszkolu okazała się bardzo ciekawa, inspirująca, pełna wyzwań, które chętnie podejmuje. Spotyka się z pozytywnym odbiorem swoich działań, dzięki temu odczuwa ogromną satysfakcję. Pomimo, że bywają także trudniejsze momenty czerpie ogromną radość ze swojej pracy. Tutaj po raz pierwszy usłyszała o Planie Daltońskim, który ją zafascynował i stał się inspiracją do wielu działań edukacyjnych. W swojej codziennej pracy z dziećmi stopniowo wprowadza kolejne elementy planu daltońskiego oraz stara się opierać na jego głównych filarach – samodzielność, odpowiedzialność, współpraca. Ma nadzieję, że z czasem jej się uda uczynić proces edukacyjny w pełni daltońskim. Bardzo ważny jest dla niej rozwój w sferze zawodowej oraz udoskonalanie swojego warsztatu pracy, dlatego bardzo się cieszy, że udało jej się poszerzyć swoje edukacyjne horyzonty o Plan Daltoński. Poza pracą lubi spędzać czas na świeżym powietrzu. Ceni sobie długie spacery do pobliskiego lasu. Obcowanie z przyrodą sprawia jej ogromną przyjemność oraz pozwala zrelaksować się i wyciszyć. Uwielbia także jazdę na nartach oraz spływy kajakowe. Interesuje się fotografią, bardzo lubi robić zdjęcia i nagrywać filmy, które często wykorzystuje w swojej pracy tworząc prezentacje multimedialne. Bardzo bliskie są jej wszelkiego rodzaju działania plastyczne i artystyczne. Od jakiegoś czasu stara się rozwijać w sferze muzycznej – śpiewa w chórze. Jej marzeniem jest nauka gry na pianinie.
Nauczycielka wychowania przedszkolnego, pedagog specjalny, terapeuta ręki. Osoba niezwykle ciepła i zaangażowana w pracę, która jest jej pasją. Dziecko i jego potrzeby zawsze stawia na pierwszym miejscu. Z Planem Daltońskim związana od kilku lat, z powodzeniem realizuje go na każdym etapie rozwoju dziecka - od malucha do starszaka. Wsparcie merytoryczne oraz kreatywność pozwala Pani Aleksandrze na owocną współpracę zarówno z gronem nauczycielskim jak i rodzicami.
Praca jest jej pasją i ogromną satysfakcją. Dziecko stawia w centrum procesu i to ono wyznacza jej kierunki działania. Wspiera, naprowadza, pomaga. Jako konsultantka PSD szerzy ideę Planu Daltońskiego, szkoląc zaangażowane grona pedagogiczne. Jako jedna z pierwszych nauczycielek pracujących w szkole wdrażała edukację daltońską w Polsce Jest mamą uroczej Krysi, na której również „testuje” działania zainspirowane założeniami pedagogiki Planu Daltońskiego. Na co dzień nauczycielka Szkoły Podstawowej Kornelówka-Przystań w Łodzi.
Nauczycielka edukacji wczesnoszkolnej. Swoją pracę ceni, za możliwość towarzyszenia młodym ludziom w rozwoju i nabywaniu nowych umiejętności. Plan Daltoński pozwala jej obserwować ten proces z perspektywy trenera a nie lidera. Budowanie takiej relacji traktuj również jako okazję do samorozwoju i poznania siebie. Jako konsultantka PSD szerzy ideę Planu Daltońskiego, szkoląc zaangażowane grona pedagogiczne. Jako jedna z pierwszych nauczycielek pracujących w szkole wdrażała edukację daltońską w Polsce. Na co dzień Nauczycielka w Szkole Podstawowej Dmuchaniec w Łodzi.
Agata Juljańska razem z Kamilą Szymańską, jako pierwsze w Polsce rozpoczęły w szkole pracę Planem Daltońskim, dostosowały do naszego systemu i stały się prawdziwymi mistrzyniami Planu Daltońskiego w polskiej szkole. Uczą i inspirują innych.